Ghidul ținutelor business pentru locul de muncă

Când simțim că tocmai ne-am dat seama ce înseamnă business casual pentru femei, ne lovim de un alt termen: smart casual. Ceea ce mă duce la următoarea întrebare? Ce înseamnă smart casual? Prin ce se deosebește smart casual de presupusul său văr, business casual?
ghidul ținutelor business

Diana Zazula – psiholog, cu o experiență de peste 10 ani în HR, vine acum cu un hot topic pentru femeile care lucrează în mediul business și vor să arate mereu impecabil, elegante și adecvat locului de muncă: Ghidul ținutelor business.

Ca orice femeie, îmi doresc să arăt mereu impecabil, indiferent de context. Și probabil, din nou, ca orice femeie îmi doresc ca hainele pe care le port să corespundă atât criteriului de confort, cât și celui de a-mi reflecta personalitatea. Nu vreau să îți povestesc despre cât de dificil poate fi uneori acest lucru. Dar, spre norocul meu, am descoperit, că unii care au avut problemele acestea legate de codul vestimentar la locul de muncă cu ceva timp înaintea mea, au rezolvat dilema de mai sus. Ba mai mult, au și denumit-o: smart casual. Smart, nu?

Ce este ținuta smart casual?

Îmbrăcămintea smart casual este un cod vestimentar care combină ținutele de business structurate și bine croite cu elemente ale ținutei casual, cum ar fi bluzele, cămășile polo, cămășile cu nasturi, pantalonii chinos, pantalonii sport, blugii de culoare închisă și încălțămintea elegantă și practică.

Pe spectrul formalității, ținuta smart casual se situează între ținuta casual (blugi și bluze) și ținuta business casual (pantaloni de costum și fuste creion). O modalitate obișnuită de a obține un look smart casual este de a asocia piese cu grade de formalitate ușor diferite, cum ar fi o fustă creion cu un pulover vibrant, sau un blazer rafinat peste o bluză.

Bun… acum trebuie să îmi cumpăr haine noi?

Dacă nu ești mare amatoare de stil, modă sau tendințe, ideea unui nou cod vestimentar profesional este infernală. Plus că, și sună destul de scump. Dar dacă mă întrebi pe mine, care nu sunt stilist, aș zice că îmbrăcămintea smart casual se află la intersecția dintre stilul business și stilul tău personal.

Vorbind de stilul personal, am o veste bună! Te poate însoți atunci când te îmbraci smart casual. Acest cod vestimentar îți permite să încorporezi piese la modă într-o ținută de lucru clasică, ca la carte… „plictisitoare” de birou.

Când trebuie să porți o ținută smart casual?

Smart casual oferă un echilibru între ținuta lejeră de zi și cea formală, care este ideală pentru ocazii sociale cu o notă profesională, cum ar fi socializarea după serviciu sau un eveniment social în cadrul unei conferințe de afaceri. Sau la un loc de muncă unde atmosfera este mai degajată.

Care este diferența dintre smart casual și business casual?

Ei bine… iată marea întrebare: care este diferența, dom`le? Hmm… adevărul adevărat este că sunt destul de asemănătoare. Principala diferență ar fi că smart casual tinde să permită mai multe articole care sunt în trend și la modă.

Ghidul ținutei smart casual pentru femei

Iată câteva opțiuni de ținută smart casual:

Topuri: caută bluze din țesături cu detalii interesante, cămăși cu guler sau cămăși cu nasturi cu mâneci scurte sau lungi. Poți purta un blazer peste bluza aleasă pentru un plus de eleganță. Culorile vii sunt acceptabile, dar folosește-le cu moderație pentru a evita crearea unui look prea casual. Evită tricourile din bumbac sau bluzele cu grafică sau sloganuri cu imprimeuri mari.

Partea de jos: Pantalonii, cum ar fi chinos, pantaloni de mătase sau fusta-pantaloni sunt o alegere excelentă pentru un look smart casual. Blugii sunt acceptați, dar ar trebui să aibă o croială dreaptă. Fustele vaporoase și fustele creion sunt adecvate, dar evită fustele care prezintă detalii „formale”, cum ar fi dungile, care pot fi prea business casual.

Pantofi: Pantofii Oxford, balerinii și mocasinii sunt potriviți pentru un look smart casual. Botinele și cizmele cu tocurile joase sau medii sunt, de asemenea, acceptabile. Dacă alegi să porți tocuri, ia în considerare posibilitatea de a te îmbrăca cu blugi pentru a menține un echilibru casual. Evită pantofii ultra-casuali, cum ar fi pantofii sport, care sunt prea casual pentru această ținută. Pantofii trebuie să fie curați și fără deteriorări.

Ținute dintr-o singură piesă: Rochiile teacă și rochiile cămașă cu guler te pot ajuta să obții un echilibru relaxat și rafinat. Salopetele sunt o modalitate excelentă de a încerca un look unic. Optează pentru una care are centuri la mijloc pentru a adăuga un aspect elegant. Evită rochiile maxi, care deseori sunt mai degrabă casual (cum ar fi ținutele de plajă) sau prea formale (cum ar fi ținutele de sărbătoare sau black-tie).

Accesorii: Alege una sau două accesorii delicate pentru a crea un look îngrijit și rafinat. Cerceii simpli, colierele delicate, brățările și ceasurile sunt, de asemenea, acceptabile.

Cum să îți pui amprenta personală pe look-urile smart casual?

În funcție de locul tău de muncă, garderoba smart casual ar putea arăta exact la fel ca o garderobă business casual. Cu toate acestea, dacă pur și simplu dorești să te exprimi la locul de muncă, o garderobă smart casualar putea să-ți ofere posibilitatea de a face acest lucru.

Hai să explorăm câteva moduri în care îți poți arăta personalitatea la o garderobă smart casual.

  • Niște ochelari cu o ramă îndrăzneață
  • O eșarfă drăguță
  • O rochie cu un model îndrăzneț
  • Un tricou cu un model, o grafică sau o dungă amuzantă

O ținută smart casual care îți poate reflecta personalitatea este distractivă. Cu câțiva ani în urmă, am participat la o sesiune de discuții în timpul unei conferințe de marketing intitulată „Cum să faci networking fără să fii un nesimțit”. Unul dintre sfaturile principale a fost acela de a purta întotdeauna un „conversation starter” atunci când faceți networking. Vorbitorul a purtat un papion de lemn, care a stârnit multe conversații.

Ar putea părea o prostie pentru mulți, dar să îți polișezi aspectul și să îți „afișezi” personalitatea este o modalitate excelentă de a intra în contact cu colegii de muncă, de a stârni conversații și de a înveseli ziua cuiva. Serios, nu pot număra numărul ocaziilor în care ținutele „bine-purtate” au obținut un zâmbet, chiar și de la cei mai mari cârcotași colegi.

SHARE

Diana Zazula

Psiholog, redactor-colaborator – Femzone.ro

Publicitate

Citește și alte articole

conflict

Cum să confrunți pe cineva atunci când ți-e frică de conflict

Trebuie să recunosc că, din păcate, ideea de conflict mă speria. Mă făcea să simt că sunt o persoană rea sau că nu am evoluat suficient din punct de vedere spiritual, emoțional. Mereu am încercat să învăț din situația anterioară și să gestionez lucrurile diferit. Nu de fiecare dată mi-a ieșit, dar am rămas cu întrebarea: care este cel mai bun mod de a gestiona un conflict? Când cineva face ceva care te supără, îi spui cum te simți? Sau ignori și lași să treacă? Există oare și o altă opțiune?

CITEȘTE MAI MULT
sextingul

Ce este Sextingul? Cum să îl faci distractiv și sigur

Sextingul tinde să fie mai frecvent în rândul adulților tineri, dar și adulții mai în vârstă pot trimite sau primi conținut sexual explicit. Sextingul poate avea beneficii, dar în aceeași măsură presupune și asumarea unor riscuri, dacă nu se întâmplă cu partenerul potrivit. Iată câteva sfaturi de care poți ține cont pentru a te distra cu sextingul, protejându-te și creând siguranță în același timp.

CITEȘTE MAI MULT

Totul se termină cu noi: imaginea unei relații abuzive, o problemă majoră

Bestsellerul și filmul lui Colleen Hoover Totul se termină cu noi este controversat, mai ales că mulți dintre cei care au citit cartea sau au vizionat filmul susțin că romanțează abuzul și ar putea transmite mesaje greșite cu privire la ceea ce trebuie tolerat într-o relație. În opinia mea, în calitate de psiholog, cred că se creează o imagine a complexității formelor în care poate apărea abuzul, dar există totuși o greșeală majoră în aceasta…

CITEȘTE MAI MULT
loc de munca prin social media

Cum să folosești eficient Facebook și social media pentru căutarea unui loc de muncă?

Poate primul tău gând atunci când vine vorba de identificarea unui loc de muncă nu este acela de a-l căuta pe Facebook, nu-i așa? Cel mai probabil nici nu ar trebui să fie neaparat primul, dar ar fi bine să fie în top 5, pentru că oportunitatea se poate ivi de unde nici nu te aștepți. Dar, hai să vedem cum putem valorifica rețelele sociale pentru a ne spori șansele de a găsi un loc de muncă.

CITEȘTE MAI MULT
3 tipuri de bărbați toxici

3 tipologii de bărbați toxici cu care femeile nu ar trebui să-și piardă vremea

Sunt bărbați care trebuie evitați? Am pregătit o listă cu trei tipuri de bărbați toxici, numai buni de evitat dacă îți dorești relații sănătoase și fericire pe termen lung. Ți-ai pus ochii pe un bărbat carismatic, dar care evită angajamentul și planurile de viitor sau pe cineva care este concentrat pe carieră, lăsând puțin timp pentru relații autentice sau familie? Sau pe cineva care are vorbele dulci mereu la el? Deși sună bine, poate ar fi mai bine să eviți aceste tipuri de bărbați. De ce?

CITEȘTE MAI MULT
no contact despartire

Regula: no contact după o despărțire

După o despărțire, aplicarea regulii „no contact” poate fi esențială pentru vindecarea și dezvoltarea personală. Întreruperea legăturilor permite concentrarea asupra propriei vindecări și dezvoltării, evitând ciclul de atașament și nostalgie. Limitarea contactului oferă claritate și perspectivă, facilitând înțelegerea dinamicii relației și a impactului său. Cu toate acestea, stabilirea limitelor poate fi dificilă din cauza emoțiilor persistente și a presiunii sociale. Pentru a face acest proces mai ușor, este recomandat să întrerupi contactul complet, să te îndepărtezi digital de fostul partener și să te concentrezi pe propria bunăstare și creștere personală.

CITEȘTE MAI MULT

Abonare Newsletter