Este brandul tău personal ceea ce crezi că este?

Percepția este o realitate, iar brandurile cheltuie milioane pentru a înțelege cum sunt percepute. Miza reală constă în reducerea diferenței dintre modul în care o marcă vrea să fie percepută și cum este ea într-adevăr percepută de public.
Brandul tău personal – ce este și cum se vede? – Femzone.ro

Brandul tău personal contează. Dar este el ceea ce ai impresia că ar fi? Pentru noi, modul în care ne arătăm celor din jur este unul dintre elementele care ne definesc brandul personal. Dacă nu acordăm o atenție deosebită modului în care este consumat „brandul” nostru, probabil că ne facem o nedreptate. S-ar putea să apărem exact așa cum intenționăm, ceea ce este minunat! Dar scenariul cel mai probabil este că nu este așa. Iar dacă nu lăsăm nicio impresie, aceasta este o problemă și mai mare.

Conștientizarea de sine îți permite să îți recunoști punctele forte și deficiențele. Cu toate acestea, este imperativ nu doar să faci o autoevaluare, ci și să iei „pulsul” de la persoanele din jurul tău: familia, prietenii și colegii ar putea avea o perspectivă diferită asupra a ceea ce ești. În acest scop, poți folosi aceste două exerciții pentru a te ajuta să îți dai seama ce crezi că este brandul tău personal, cum îți percep ceilalți brandul personal și dacă cele două se aliniază.

#1. Autocunoașterea

Răspunde cu sinceritate la următoarele întrebări despre cum crezi că există în prezent brandul tău personal:

  1. Care sunt cele trei adjective pe care crezi că colegii tăi le-ar folosi pentru a a-ți descrie personalitatea profesională?
  2. Care sunt cele trei adjective pe care presupui că familia/prietenii tăi le-ar folosi pentru a te descrie?
  3. Care sunt primele trei abilități profesionale ale tale?
  4. Într-o singură propoziție, ce ai descrie ca fiind singura ta superputere profesională? Superputerea mea este capacitatea de a…
  5. Într-o singură propoziție, descrie brandul tău personal – pretinde că acesta este un titlu de articol. Ce ar spune?
  6. Ce audiență încerci să influențezi sau să atingi? Exemple: superiorul tău, potențialii clienți, managerii de angajare, adepții.
  7. Cum te-ai prezenta la o cină de afaceri? Include și discursul: Bună, numele meu este… și sunt…
  8. Care este obiectivul final al carierei tale?
  9. Dacă ar trebui să fii cunoscut pentru ceva, care ar fi acea nișă?
  10. Ce părți din tine însăți aduci la locul de muncă?
  11. Unde îți stabilești limitele personale față de cele profesionale?
  12. Care sunt punctele tale forte profesionale?
  13. Care sunt slăbiciunile tale profesionale?

#2. Percepția lor

Ceea ce spui și scrii reprezintă doar jumătate din ecuație. Doar pentru că spunem că suntem X, Y sau Z, nu înseamnă că ceilalți oameni știu asta sau o cred. Definiția și magia unui brand personal puternic este atunci când auto-reflecția și percepția publică se aliniază.

Pentru a înțelege cum rezonează (sau nu) brandul tău personal în acest moment, trebuie să le ceri altor persoane să îți ofere o evaluare sinceră a modului în care te percep. Pentru a obține un feedback real și util, îți recomand să te orientezi către cât mai mulți respondenți, pe care îi apreciezi și în care ai încredere – de la locul de muncă și din viață – și să creezi un formular Google în care aceștia să răspundă în mod anonim. De asemenea, ai putea crea o altă versiune pentru anumiți destinatari de la care dorești un feedback direct.

Dacă optezi pentru varianta anonimă, un avertisment amical: trăim într-o cultură a „like”-urilor și a emoticoanelor cu inimioare din partea oamenilor cu care ne înconjurăm. Atunci când te expui pentru critică, trebuie să te pregătești să primești feedback. Deși poate fi inconfortabil să citești lucruri despre tine pe care nu vrei să le auzi, dacă te apuci de acest exercițiu cu o mentalitate de student, vei ieși din el învățând multe despre tine însăți.

Partea cea mai bună este că, dacă vei compara aceste rezultate cu răspunsurile pe care le-ai detaliat în exercițiul de autocunoaștere, s-ar putea să te dea peste cap. Eu personal, m-aș aștepta la o mare neconcordanță, pentru că modul în care ne vedem pe noi înșine nu este adesea modul în care ne văd ceilalți.

Ce poți face pentru brandul tău personal?

  • Crează-ți formularul Google

Culegerea acestor informații este ușoară! În primul rând, deschide pagina Google și apoi apasă „+ Nou” în colțul din stânga sus și alege „Formulare Google”. În setări, mergi la „Răspunsuri” și asigură-te că „Colectează e-mailuri” este poziționat pe „Oprit” dacă dorești să o faci în mod anonim. Adaugă următoarele întrebări la care destinatarii să răspundă  – acestea sunt unele dintre aceleași întrebări pe care ți le-ai adresat mai devreme:

Care sunt cele trei adjective care credeți că descriu persoana mea profesională? (Alegeți un răspuns scurt pentru tipul de răspuns).

  1. Care sunt trei adjective care credeți că mă descriu personal (trăsături de personalitate)? (Optează pentru un răspuns scurt)
  2. Pe ce arii/domenii consideri că sunt cea mai stăpână din punct de vedere profesional? (Alege răspunsul de tip paragraf)
  3. În ce aș putea să mă perfecționez? (Alege un răspuns de tip paragraf)
  4. Într-o singură propoziție, care este „superputerea” mea profesională? (Alege răspuns scurt)
  5. Într-o singură propoziție, cum ai descrie brandul meu personal? (Alegeți răspuns scurt)

Concepe un e-mail pentru a solicita răspunsuri. Trimite acest e-mail colegilor de încredere, prietenilor și familiei, ale căror păreri contează pentru tine și care crezi că au în vedere interesele tale. Reține acest lucru, deoarece este important să te asiguri că persoanele pe care le asculți îți doresc să ai succes.

  • Revizuiește și reflectă

După ce ai avut ocazia să analizezi răspunsurile trimise, ar trebui mai întâi să vezi dacă există suprapuneri. Poți să identifici pattern-uri în răspunsurile primite? Există cuvinte care îți sar în ochi ca fiind o tendință generală?

Una dintre cele mai importante lecții de învățat în urma exercițiilor este cât de conștientă ești de tine însăți. Dacă tu te consideri într-un fel și toți ceilalți cred ceva total diferit, există o oportunitate magnifică pentru tine de a lucra strategic pentru a unifica aceste zone.

Atunci când citești un feedback care te ustură puțin, respiră adânc și amintește-ți că știind aceste informații te vor ajuta să te dezvolți. Dar citirea unui feedback pozitiv și informativ va fi, de asemenea, un deliciu.

Descoperă psihoblogul Dianei Zazula și citește alte articole pe teme de dezvoltare personală pe Femzone.ro

SHARE

Diana Zazula

Psiholog, redactor-colaborator – Femzone.ro

Publicitate

Citește și alte articole

conflict

Cum să confrunți pe cineva atunci când ți-e frică de conflict

Trebuie să recunosc că, din păcate, ideea de conflict mă speria. Mă făcea să simt că sunt o persoană rea sau că nu am evoluat suficient din punct de vedere spiritual, emoțional. Mereu am încercat să învăț din situația anterioară și să gestionez lucrurile diferit. Nu de fiecare dată mi-a ieșit, dar am rămas cu întrebarea: care este cel mai bun mod de a gestiona un conflict? Când cineva face ceva care te supără, îi spui cum te simți? Sau ignori și lași să treacă? Există oare și o altă opțiune?

CITEȘTE MAI MULT
sextingul

Ce este Sextingul? Cum să îl faci distractiv și sigur

Sextingul tinde să fie mai frecvent în rândul adulților tineri, dar și adulții mai în vârstă pot trimite sau primi conținut sexual explicit. Sextingul poate avea beneficii, dar în aceeași măsură presupune și asumarea unor riscuri, dacă nu se întâmplă cu partenerul potrivit. Iată câteva sfaturi de care poți ține cont pentru a te distra cu sextingul, protejându-te și creând siguranță în același timp.

CITEȘTE MAI MULT

Totul se termină cu noi: imaginea unei relații abuzive, o problemă majoră

Bestsellerul și filmul lui Colleen Hoover Totul se termină cu noi este controversat, mai ales că mulți dintre cei care au citit cartea sau au vizionat filmul susțin că romanțează abuzul și ar putea transmite mesaje greșite cu privire la ceea ce trebuie tolerat într-o relație. În opinia mea, în calitate de psiholog, cred că se creează o imagine a complexității formelor în care poate apărea abuzul, dar există totuși o greșeală majoră în aceasta…

CITEȘTE MAI MULT
loc de munca prin social media

Cum să folosești eficient Facebook și social media pentru căutarea unui loc de muncă?

Poate primul tău gând atunci când vine vorba de identificarea unui loc de muncă nu este acela de a-l căuta pe Facebook, nu-i așa? Cel mai probabil nici nu ar trebui să fie neaparat primul, dar ar fi bine să fie în top 5, pentru că oportunitatea se poate ivi de unde nici nu te aștepți. Dar, hai să vedem cum putem valorifica rețelele sociale pentru a ne spori șansele de a găsi un loc de muncă.

CITEȘTE MAI MULT
3 tipuri de bărbați toxici

3 tipologii de bărbați toxici cu care femeile nu ar trebui să-și piardă vremea

Sunt bărbați care trebuie evitați? Am pregătit o listă cu trei tipuri de bărbați toxici, numai buni de evitat dacă îți dorești relații sănătoase și fericire pe termen lung. Ți-ai pus ochii pe un bărbat carismatic, dar care evită angajamentul și planurile de viitor sau pe cineva care este concentrat pe carieră, lăsând puțin timp pentru relații autentice sau familie? Sau pe cineva care are vorbele dulci mereu la el? Deși sună bine, poate ar fi mai bine să eviți aceste tipuri de bărbați. De ce?

CITEȘTE MAI MULT
no contact despartire

Regula: no contact după o despărțire

După o despărțire, aplicarea regulii „no contact” poate fi esențială pentru vindecarea și dezvoltarea personală. Întreruperea legăturilor permite concentrarea asupra propriei vindecări și dezvoltării, evitând ciclul de atașament și nostalgie. Limitarea contactului oferă claritate și perspectivă, facilitând înțelegerea dinamicii relației și a impactului său. Cu toate acestea, stabilirea limitelor poate fi dificilă din cauza emoțiilor persistente și a presiunii sociale. Pentru a face acest proces mai ușor, este recomandat să întrerupi contactul complet, să te îndepărtezi digital de fostul partener și să te concentrezi pe propria bunăstare și creștere personală.

CITEȘTE MAI MULT

Abonare Newsletter