Arta discuțiilor mărunte la locul de muncă

Femeile sunt prin definiție mai sociabile și mai abordabile. De aceea este foarte important să stăpânim arta conversațiilor mărunte. Care sunt beneficiile și cum putem să ne dezvoltăm această abilitate?

Aveam o perioadă în care recrutam destul de mulți ingineri. Știi, genul acela de introverți care merg la serviciu să lucreze, nu să „piardă vremea” prin oficiu la socializat. Iar atunci când venea momentul în care se iveau oportunități de promovare, erau trecuți cu vederea. Iar când le spuneam că ar fi bine să fie mai activi și mai vorbăreți, pentru că vorba dulce mult aduce se uitau la mine nedumeriți.

Iar acum, după cele spuse mai devreme, crezi că small talk-ul este inutil și banal? Mai gândește-te o dată. Iată de ce discuțiile mărunte sunt importante la locul de muncă sau oriunde altundeva.

Poate conversația măruntă să aibă un impact mare?

Să începem așa: discuțiile mărunte înseamnă mai mult decât să constați cum e vremea de afară și uite de ce:este o abilitate socială.

Este un lubrifiant social care umple golul dintre o tăcere incomodă și o conversație productivă. Este informală, politicoasă și adesea se învârte în jurul unor lucruri neimportante. Ajută la măsurarea stării de spirit dintr-o încăpere prin câteva interacțiuni scurte. Small talk-ul nu numai că umple spațiul și timpul, dar și conectează oamenii.

În timpul acestor mici conversații se formează o relație. Pe baza subiectelor de conversație și a nivelului de confort cu persoana respectivă, începi să faci distincția dintre un coleg, o cunoștință, un prieten sau o relație mai profundă și mai semnificativă.

Small talk nu are ca scop schimbul de idei sau de informații, ci găsirea unui teren comun și crearea de legături. Chiar dacă te angajezi în discuții mărunte cu persoane străine, interacțiunea te poate face să te simți ascultată și validată, deoarece creează o relație, combate singurătatea și stabilește o conexiune umană pe care o dorim cu toții.

Discuțiile mărunte la locul de muncă au adesea rolul de a umple un gol. Este adevărat că este mai ușor să îți iei telefonul și să începi să dai scroll pe rețelele de socializare, dar pare mai politicos să te angajezi într-o conversație cu colegii tăi de muncă, deoarece, știi, ești la serviciu 😊. Este, de asemenea, și momentul în care să te conectezi cu cineva fără nicio agendă, fără motiv, doar cu cele mai bune intenții.

Cum ne folosim de discuțiile mărunte la locul de muncă?

Să lămurim un lucru: doar pentru că small talk aduce beneficii, nu înseamnă că este mai puțin ciudat sau inconfortabil.

Acest lucru este valabil la evenimentele de networking, la întâlnirile personale și la locul de muncă. Mulți oameni caută să evite cu orice preț discuțiile mărunte, dar realitatea este că discuțiile mărunte sunt un rău necesar.

Atunci când ești nesigură cum să începi o întâlnire sau să te conectezi cu colegii, te poți folosi de câteva replici sau de umor pentru a pune lucrurile în mișcare. La locul de muncă, îți dorești să îți păstrezi profesionalismul, așa că evită subiecte de conversație precum: politica, religia sau subiectele potențial controversate. Ai putea în schimb iniția conversații pe teme neutre.

Să vedem câteva subiecte bune de conversație, nu?

Conversațiile mărunte, în special cele de la locul de muncă, nu au ca scop generarea de idei revoluționare. Nu este un loc în care să-ți împărtășești povestea vieții sau să stabilești o legătură profundă într-o singură interacțiune.

Discuțiile la locul de muncă sunt adesea scurte și ușoare. Asta nu înseamnă că discuțiile mărunte nu pot evolua în discuții mai profunde în timp, odată ce ai stabilit o relație cu persoanele respective. Dacă ai nevoie de idei despre subiecte pentru a porni discuția, încearcă câteva dintre acestea:

Vremea

Nu, nu e glumă. Fie că este soare sau plouă cu găleata, este cam cel mai neutru subiect pe care îl poți folosi pentru a începe o conversație.

Evenimentele curente

Gândește-te la ce se întâmplă în comunitatea ta sau în lume. Dacă ești la curent cu știrile, adu în discuție ceva interesant pe care l-ai văzut în dimineața respectivă. Menționează un eveniment de care ești încântată. După cum am menționat, este mai bine să eviți subiectele controversate, cum ar fi politica și religia, ca început de conversație.

Mâncarea

Toată lumea mănâncă. Vorbește despre o nouă rețetă pe care ai încercat-o sau despre restaurantul tău preferat din oraș. După cum spune proverbul, cea mai rapidă cale către un nou prieten este prin stomacul său sau ceva de genul ăsta, nu-i așa?

Hobby-uri

Ți-ai ales un nou hobby în ultimul an? Poate ai început să alergi sau să cânți la un instrument. Să discuți cu colegii despre ceea ce faceți în timpul liber este o modalitate rapidă de a identifica interese comune.

Complimente

Complimentează-ți interlocutorul pentru o bijuterie sau tunsoarea nouă. Intenționat sau nu, oamenii depun efort pentru felul în care arată. Dacă observi un top drăguț sau o fotografie nouă pe masa de birou, spune ceva drăguț despre asta. O regulă de bază este să eviți comentariile despre aspectul fizic, deoarece nu știi niciodată ce boli fizice, cronice sau mentale pot afecta aspectul.

Familia

Familia este un subiect excelent, mai ales atunci când atât tu, cât și interlocutorul aveți copii sau păreți să aveți cam aceeași vârstă. Până când nu cunoști persoana puțin mai bine, este bine să păstrezi o discuție ușoară. Dacă vezi o fotografie a copiilor sau ai cunoștință despre un eveniment important din viitorul apropiat (o nuntă, un botez), începe de acolo.

Munca

Mai ales la locul de muncă, poți oricând să te întorci la ceea ce se întâmplă în compania ta, la ce lucrezi sau la evenimentele viitoare. Atâta timp cât amândoi lucrați la firmă, este singurul interes comun pe care te poți baza.

Media

Ai o emisiune de televiziune, o trupă preferată sau un podcast deosebit de captivant? S-ar putea părea o prostie, dar să inițiezi o conversație pe subiect de mass-media creează multe punți de legătură. Ia în considerare posibilitatea de a împărtăși câteva din cărțile, filmele, serialele sau podcasturile preferate.

Sunt curioasă, tu oare ce subiecte ai mai adăuga pe această listă?

Pentru alte articole de dezvoltare personală puteți accesa rubrica noastră pentru noutăți săptămânale.

SHARE

Diana Zazula

Psiholog, redactor-colaborator – Femzone.ro

Publicitate

Citește și alte articole

conflict

Cum să confrunți pe cineva atunci când ți-e frică de conflict

Trebuie să recunosc că, din păcate, ideea de conflict mă speria. Mă făcea să simt că sunt o persoană rea sau că nu am evoluat suficient din punct de vedere spiritual, emoțional. Mereu am încercat să învăț din situația anterioară și să gestionez lucrurile diferit. Nu de fiecare dată mi-a ieșit, dar am rămas cu întrebarea: care este cel mai bun mod de a gestiona un conflict? Când cineva face ceva care te supără, îi spui cum te simți? Sau ignori și lași să treacă? Există oare și o altă opțiune?

CITEȘTE MAI MULT
sextingul

Ce este Sextingul? Cum să îl faci distractiv și sigur

Sextingul tinde să fie mai frecvent în rândul adulților tineri, dar și adulții mai în vârstă pot trimite sau primi conținut sexual explicit. Sextingul poate avea beneficii, dar în aceeași măsură presupune și asumarea unor riscuri, dacă nu se întâmplă cu partenerul potrivit. Iată câteva sfaturi de care poți ține cont pentru a te distra cu sextingul, protejându-te și creând siguranță în același timp.

CITEȘTE MAI MULT

Totul se termină cu noi: imaginea unei relații abuzive, o problemă majoră

Bestsellerul și filmul lui Colleen Hoover Totul se termină cu noi este controversat, mai ales că mulți dintre cei care au citit cartea sau au vizionat filmul susțin că romanțează abuzul și ar putea transmite mesaje greșite cu privire la ceea ce trebuie tolerat într-o relație. În opinia mea, în calitate de psiholog, cred că se creează o imagine a complexității formelor în care poate apărea abuzul, dar există totuși o greșeală majoră în aceasta…

CITEȘTE MAI MULT
loc de munca prin social media

Cum să folosești eficient Facebook și social media pentru căutarea unui loc de muncă?

Poate primul tău gând atunci când vine vorba de identificarea unui loc de muncă nu este acela de a-l căuta pe Facebook, nu-i așa? Cel mai probabil nici nu ar trebui să fie neaparat primul, dar ar fi bine să fie în top 5, pentru că oportunitatea se poate ivi de unde nici nu te aștepți. Dar, hai să vedem cum putem valorifica rețelele sociale pentru a ne spori șansele de a găsi un loc de muncă.

CITEȘTE MAI MULT
3 tipuri de bărbați toxici

3 tipologii de bărbați toxici cu care femeile nu ar trebui să-și piardă vremea

Sunt bărbați care trebuie evitați? Am pregătit o listă cu trei tipuri de bărbați toxici, numai buni de evitat dacă îți dorești relații sănătoase și fericire pe termen lung. Ți-ai pus ochii pe un bărbat carismatic, dar care evită angajamentul și planurile de viitor sau pe cineva care este concentrat pe carieră, lăsând puțin timp pentru relații autentice sau familie? Sau pe cineva care are vorbele dulci mereu la el? Deși sună bine, poate ar fi mai bine să eviți aceste tipuri de bărbați. De ce?

CITEȘTE MAI MULT
no contact despartire

Regula: no contact după o despărțire

După o despărțire, aplicarea regulii „no contact” poate fi esențială pentru vindecarea și dezvoltarea personală. Întreruperea legăturilor permite concentrarea asupra propriei vindecări și dezvoltării, evitând ciclul de atașament și nostalgie. Limitarea contactului oferă claritate și perspectivă, facilitând înțelegerea dinamicii relației și a impactului său. Cu toate acestea, stabilirea limitelor poate fi dificilă din cauza emoțiilor persistente și a presiunii sociale. Pentru a face acest proces mai ușor, este recomandat să întrerupi contactul complet, să te îndepărtezi digital de fostul partener și să te concentrezi pe propria bunăstare și creștere personală.

CITEȘTE MAI MULT

Abonare Newsletter